Német vörösboros torta csokibevonattal

Posted on Updated on

Ez a német klasszikus egy igazi karácsonyi szenzáció. A vörösbor hozzáadásától nem kell megijedni, mert egyáltalán nem érezni meg benne, de mégis ad a tortának egy különleges ízt. Hagyományos gerincforma helyett ezúttal a muffin forma mellett döntöttem (Németországban őzgerinc formában sütik ki). A süti egyébként százszor finomabb, mint a muffin!

Hozzávalók: 250 gr vaj, 250 gr liszt, 250 gr cukor, 1 csipet só, 1 kk vanília esszencia, 4 tojás, 1 csomag sütőpor, 1 ek fahéj, fél kk őrölt szegfűszeg, fél kk őrölt kardamon, 3 ek kakaó, 250 gr reszelt csokoládé (ez is a tésztába megy), 150 ml vörösbor, 1 tábla fekete fondant csoki

Elkészítése:

  1. Előmelegítettem a sütőt 180°C-ra. Egy mély tálban összekevertem a lisztet, a 4 evőkanál holland kakaót, a sót meg a sütőport.
  2. Egy konyhai robotgépbe adagoltam a vajat meg a cukrot és 4 percig kevertem. Ezután egyenként hozzáadtam a tojásokat, a vanília esszenciát meg a fűszereket és további 2 percig kevertem. Végül a vajas keveréket hozzáadtam a száraz hozzávalókhoz majd ráöntöttem a bort, beleszórtam a csoki reszeléket és addig kevertem, amíg szép sűrű krémet kaptam.
  3. A krémet belecsorgattam a kivajazott vagy tortapapírral kibélelt muffin formákba, betoltam a sütőbe és 45 perc alatt készre sütöttem.
  4. Vízfürdő fölött egy lábosban megolvasztottam a csokoládét egy kevés vaj és rum hozzá adásával.
  5. A muffinokat egy hurkapálcikára tűztem és bevontam a még meleg csoki fondanttal. Megvártam, hogy megszáradjon a csokimáz majd kis tortapapírokra helyeztem a vörösboros csokitortácskákat (12 db lett). Mivel éppen Mikulás volt eperrel és tejszínhabbal díszítve kínáltam.St Claus 015

Hozzászólás