Japán péksütemények a müncheni Pitypang pékségben

Posted on Updated on

p1090433Pár évvel ezelőtt láttam egy kiváló japán filmet, aminek az volt a címe, hogy Tampopo (egy női név). A nagyon szerethető film elején megismerkedtünk egy szimpatikus kamion sofőrrel, Goroval, aki azzal a céllal ment a modern Shane negyedbe, hogy egy jó, kiadós levest egyen. Goro miután éhes, nem sokat válogat, hanem úgy dönt, hogy betér az első útjába eső vendéglőbe. A levesbárban, ahova belép éppen helyzet van, met a tulajdonosa egy középkorú asszony, Tampopó, éppen élete mélypontjából próbál kievickélni, mert nem elég, hogy nemrég megözvegyült, de ráadásul a férje halála óta (meg előtte is) a lehető legpocsékabb levest főzi. De szerencsére van önkritikája, meg mivel nem akarja végleg bezárni a boltot, így elhatározza, hogy addig jár vendéglőről-vendéglőre, amíg ki nem tanulja hogyan kell a legjobb tészta levest készíteni (ramen, soba levest) a városban. A sofőr, mivel ideje is van, meg az asszonyt is megsajnálja, felajánlja neki, hogy elkíséri tanulmányútjára. És ezután veszik kezdetét a kalandok. Minden helyre, ahova betérnek furcsa helyzetekbe kerülnek, melyekben azonban egy közös, mégpedig az evés szeretete, élvezete, öröme. Találkoznak például egy jóképű, fiatal gengszterrel, aki az étkezést nem tudja szex nélkül elképzelni és fordítva (prostituált barátnőjével addig adogatják a tojás sárgáját egymás szájába, amíg szét nem folyik, és az okozza a legnagyobb gyönyört számukra). Aztán megismerkednek egy öregasszonnyal, aki úgy terrorizál egy vendéglőst, hogy állandóan tönkreteszi az áruit, beleiszik az italokba, beleeszik az ételekbe stb. Végül miután egy gazdag, öreg milliomos megtudja, hogy mi járatban van Tampopo meg a barátja, meghívja őket a vendéglőjébe, ahol elárulja, hogy szerinte a tökéletes tészta leves titka az az, hogy teknősbékából készül! A film vége happy end, az asszony visszatér Goróval a saját vendéglőjébe és a személyzet, valamint a vendégek örömére végre sikerül egy kiváló levest főznie!

A japán Pitypang kávéház felfedezése

Nos, amikor a minap Münchenben a vonat állomásra mentem a kedvenc nemzetközi újságos kioszkomba az IN STYLE magazinért, hazafelé tartva egy csendes utcán átvágva akartam lerövidíteni az utamat, és amikor a Maillinger Stasse-ra kanyarodtam egyszer csak megláttam egy vendéglőt, aminek a neve Tanpopo volt! Csak nem a film után kapta a nevét? -tanakodtam magamban, miközben leparkoltam és kiszálltam az autómból. -Akkor bizonyára a legfinomabb japán udon levest itt főzik a városban.-gondoltam. Amikor azonban beléptem a tip-top, kis vendéglőbe, azonnal láttam, hogy ez inkább egy pékség vagy kávézó, mint levesbár. Mint később kiderült a tulajdonosa egy fiatal japán nő volt, Okada Kanako (nem Tampopo) aki elmondta, hogy a kávézó nevét kedvenc virágjáról a Pitypangról kapta (tanpopo-pitypang).

“Mit érdemes itt kipróbálni” kérdésemre aztán elmondta, hogy a kávét meg a péksüteményt! Mivel imádom a matcsát, a zöld teát, rendeltem egy zöldteás sütit, meg egy mandarinos sajttortát, latte macchiatóval. Nos, mindkettő habkönnyű extázis volt. Már amikor hazatértem elhatároztam, hogy másnap reggel ki fogom próbálni Kanako croissantjait is. És így is tettem! A mandulás croissantja szenzációs volt, friss sütésű, kívül-belül ropogós, (abszolút kedves, szerény kiszolgálással “fűszerezve”). Amikor vettem még egy csokisat meg egy sárgadinnye krémeset is, délutánra, láttam, hogy Kanako lekvárt is betett mellé egy kis kerek dobozban ajándékként. A Pitypang Menyországban azóta rendszeres vendég vagyok és amikor a süteményeket kóstolgatom mindig pár centivel a föld felett lebegek.

Kanako egyébként péksütemény és fagylalt készítő kurzust is tart.P1090459.JPG

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

