Szent Jakab kagyló zöld spárgával, vad rizzsel

Posted on Updated on

P1060497Hozzávalók: 1 csomag (500 gr) friss, zöld spárga, só, bors, 2 ek oliva olaj, citromlé

minden személyre: 3 db Szent Jakab fésűs kagyló, 2 ek vaj, só, bors, balzsamecet, vanília hús

200 gr rizs, minden személyre 1 db főtt burgonya, 1 dl száraz fehér bor

2 db nyers cékla, só, bors, őrölt kömény, olaj a sütéshez

Elkészítése: A sütőt előmelegítjük 220C-ra (gáz 7). Feltesszük a burgonyát (héjában) egy lábosba főni.

Összeforgatjuk az olívaolajjal a citromlevet, sóval, borssal ízesítjük. A zöld spárga héját lehámozzuk, a fás végeket levágjuk. (A zöld spárgát általában könnyebb megtisztítani, mint a fehéret ráadásul kevésbé fás a szára is). Lehetőleg nagyjából azonos vastagságú spárgákat próbáljunk beszerezni. Szóval, az így megtisztított spárgákat egy papírzacskóba helyezzük, ráöntjük az olíva olajos öntetet és egy tepsire helyezzük. Nagyon fontos, hogy a papírzacskó tetejét kenjük be olajjal, erre azért van szükség, hogy nehogy kigyulladjon a zacskó sütés közben. 20 perc alatt finom, ropogósra sül a spárga.

Közben a rizst a szokásos módon megfőzzük, kevés olajban pár gerezd fokhagymát pirítunk, majd ráöntjük a rizst, vízzel befedjük és addig főzzük, amíg puha nem lesz. Főzés közben egy fél pohár fehér borral meglocsoljuk.

Amikor a burgonyák megfőttek, a héját lehántjuk, karikákra vágjuk és kevés vajban, rozmaringgal megszórva ropogósra pirítjuk.

Végül elkészítjük a kagylót: kevés vajat olvasztunk egy serpenyőben, belehelyezzük a kagylókat, sózzuk, borsozzuk és mindkét oldalukon 3 percig pirítjuk. Kikaparjuk a vaníliarúdból a húsát és azt is hozzátesszük a piruló kagylókhoz. Végül balzsamecettel meglocsoljuk és levesszük a tűzről.

Én még készítettem cékla chipset is ehhez a kiváló tavaszi fogáshoz, úgy, hogy felkarikáztam a nyers céklát, sóztam, borsoztam és őrölt köménnyel megszórtam, majd forró olajban cékla chipset készítettem. Egy kis wasabival díszítve tálaltam a kagylót, meg a zöld spárgát.

 

Vélemény, hozzászólás?

