Csipkebogyó+naspolya krém szójás tejszínnel

Posted on Updated on

Bernried 006Ősszel sikerült sok-sok csipkebogyót, meg naspolyát szednem, az utóbbi csak mostanra érett be. Így a minap kedvet kaptam egy naspolya-csipkebogyó desszert kipróbálásához. Íme a recept:

Hozzávalók: 50 dkg csipkebogyó, 50 dkg cukor, 1 citrom héja, 30 ml csipkebogyó likőr, 20 dkg naspolya-vagy lehet csipkebogyó léből/lekvárból is készíteni.

Elkészítése: A csipkebogyókat és a naspolyát alaposan megmostam, a csipkebogyó szárait levágtam, majd kettévágtam és kikapargattam a magokat. Az így megmaradt csipkebogyó húst a citromhéjjal együtt annyi vízben tettem fel főni, amennyi épp ellepte (kb. fél óra). Mellé tettem a szintén megtisztított, kettévágott naspolyákat. Amikor megfőttek a bogyós gyümölcsök eltávolítottam a citromhéjat és a gyümölcsöket botmixerrel összeturmixoltam majd sűrű szitán átpasszíroztam. Ezután hozzáadtam a cukrot, a likőrt és addig főztem, amíg egy kicsit besűrűsödött (ha nem lenne elég sűrű a krém kukorica keményítővel besűríthetjük). Végül poharakba adagoljuk, joghurttal vagy juhar sziruppal édesített tejszínnel (én ezúttal habbá vert szója tejszínnel tálaltam) díszítve/gazdagítva kínálhatjuk.Bernried 012

 

Vélemény, hozzászólás?

