Főzőbanánból sült krumpli

Posted on Updated on

barlauch 011A főzőbanán– angolul plantain-Afrikából terjedt el, ahol úgy használják, mint Európában a krumplit. A zöldséget onnan ismerjük fel, hogy a mérete nagyobb, mint a hagyományos banáné és nem annyira édes, viszont jóval magasabb a keményítő tartalma. A normál gyümölcsként fogyasztott banántól eltérően a plantaint nem lehet nyersen fogyasztani, csak sütve vagy főzve élvezhető. A zöld és sárgás színű változatot sütőben sütik vagy vízben megfőzve tálalják, a sárgás fekete színű viszont desszertként a legjobb.April 2015 007

Elkészítése: legjobb egy recés késsel levágni a főzőbanán héját, (mert nem lehet úgy lehámozni róla, mint a normál banánról). Utána én speciel a főzőbanánt 1 cm vastag karikákra szeleteltem fel majd forró olajban kisütöttem. Ezután megsóztam és megszórtam őrölt köménymag, curry por keverékkel végül kókusz reszelékbe hempergettem! Aki még nem kóstolta, annak szívből ajánlom, érdemes egyszer-egyszer elkészíteni. Ketchuppel, BBQ szósszal, vagy majonézzel leöntve vagy egyéb dipbe mártogatva is nagyon ízletes.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

