Pasqualina

Posted on Updated on

PasqualinaA pasqualina (jelentése kicsi húsvét-húsvétka) egy népszerű, olasz spenótos-rikotta torta vagy lepény, amit régen kizárólag húsvétkor fogyasztottak az olaszok, napjainkban azonban minden valamirevaló pékségben kapható.

Hozzávalók 12 darabhoz: 400 gr kész tészta, 1 kg spenót, 1 csipet só, szerecsendió, 2 ek oliva, 2 tojás, 500 gr rikotta túró, 70 gr reszelt parmezán sajt, 6 db keménytojás, 4 ek oliva, 1 tojássárgája, 1-2 ek tej, 23 cm-s átmérőjű tortaforma

Elkészítése: előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Ezután megtisztítottam a friss bébi spenótot és egy percig pároltam. Megsóztam és megszórtam szerecsendióval, majd meglocsoltam 2 ek olivaolajjal.

A rikotta sajtot egy nagy tálba tettem, majd hozzáadtam 2 tojást és 4 dkg reszelt parmezán sajtot. A spenótot is hozzákevertem. Közben megfőztem a tojásokat, majd megtisztítottam. A 2 tésztalapot kinyújtottam, és 2 kerek formát vágtam ki belőlük, az egyiket, ami a tetejére került, azt nagyobbra hagytam. A kisebbet a kivajazott liszttel megszórt tortaformába helyeztem. Ezután egyenletesen rákentem a spenótos rikottakrémet majd elhelyeztem rajta a keménytojásokat és megszórtam reszelt parmezán sajttal. A másik tésztatekercs alulsó részét megkentem az oliva olajjal és befedtem vele a spenótos rikottás tölteléket. A tészta oldalát körbe-körbe lezártam (összecsíptem), majd a tojássárgáját hozzáadtam a tejhez, felvertem és ezzel kentem meg a torta tetejét. Megszúrkáltam egy villával, majd 60 perc alatt 180-200 fokon aranybarnára sütöttem. A maradék tésztalapból lehet a rikotta torta tetejére különböző állatfigurákat kiszúrni sütőformákkal, mint pl nyuszit, kacsát, tojást, répát etc.

A pasqualinát tetszés szerint lehet variálni én pl. hozzátettem egy kis füstölt sonkát is és rikotta sajt helyett feta sajttal készítettem, kemény tojások nélkül.

Easter is coming 038

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

