Jennifer Aniston és a kókuszdiéta

Posted on Updated on

End of January 011A kókuszolaj nagy visszatérése! Inkább ezt a címet kellett volna adni ennek a blognak, mert a finomítatlan kókuszolaj évtizedekig való gyalázása után végre úgy tűnik, hogy visszanyerte régi dicsőségét. Szóval akik bedőltek annak a teoriának, miszerint a kókusztej fogyasztása szívbetegség kialakulásához vezet, megint rossz lóra tettek, mert egy friss tanulmány szerint kiderült, hogy éppen az ellenkezője igaz. Több tudós foglalkozott már a táplálkozással és testmozgással kapcsolatos degenerációkkal, közülük a legismertebb Dr. Weston A. Price műve, aki Nyugati diéta című könyvében összehasonlította a hagyományos étrendet követő és a 100%-os kókuszolajevő kultúrákban élő emberek egészségi állapotát, melynek során arra a megdöbbentő eredményre jutott, hogy a dél-tengeri szigeteknél élő népeknél (ők fogyasztják a világon a legtöbb szűz kókuszolajat) csak elvétve, vagy nagyon ritkán fordul elő szív és keringési rendellenesség. A kókuszzsírnak köszönhetően ezeknek a népeknek ráadásul sokkal nagyobb az ellenállásuk a fertőző betegségekkel szemben, termékenyebbek, erős és szép egyenletes a fogsoruk, sőt mi több a vitalitásuk az idős korra is megmarad. A nők életük végéig megőrzik bőrük fiatalos szépségét és ragyogását. A média persze hamar felkapta az újságot, így az utóbbi időben egyre több celeb, főleg azok, akik nyitottak minden újra és modernre, tért át a kókuszdiétára, ami ígéretesnek tűnik testük jobb karbantartása, szépségük és egészségük megőrzése érdekében. A szupermodell Miranda Kerr (aki Orlando Bloom felesége volt született tőle egy kisfia is) pl. így vélekedett a szűz kókuszolaj előnyeiről: “14 éves korom óta vagyok kókuszolaj fogyasztó. Minden nap legalább négy evőkanállal eszem belőle, akár salátára téve, akár levesbe főzve vagy egy csésze zöld teában, de mindig jelen van, mert a kókusz alacsony szénhidráttartalmú, mégis felgyorsítja az anyagcserét”- Amint ezt meghallotta a cérnavékony Angelina Jolie, azonnal kókuszfüggő lett. A Daily mail szerint Angelina Jolie-nak a kókusz a mindennapi reggeli rutinjához már úgyanúgy hozzátartozik, mint a fogmosás. A Grazia magazinnak pedig Angelina azt nyilatkozta, hogy a napját egy kanál kókuszolajjal és egy maroknyi müzlivel vagy zabpehellyel kezdi. “award

Jennifer Anniston, -aki mellesleg megint bitang jól nézett ki a 21st Annual Screen Actors Guild Award-on,-kiváló alakját szintén a kókuszdiétának köszönheti. Tavaly az egyik szupermarketben egy lesipuskás lencsevégre kapta, amint a bevásárlókosarát telepakolta kókuszolajjal. Gondolom a dietetikusa világosította fel arról, hogy a kókuszban található olaj, több mint 90%-ban telített zsírsavakat tartalmaz, mégis speciális összetételénél fogva felgyorsítja az anyagcserét. Tulajdonképpen enyhén édeskés íze hasonlít a tehéntejhez és ha megfelelően készítik el vele az ételt, akkor elvileg egyáltalán nem érezni a kókuszaromát. A kókusz nyersen, önmagában is fogyasztható, teákban, kávékban a tej helyettesítője lehet. A vegetáriánusok és a laktózérzékenyek is élvezettel használják a kókusztej zsíros és sovány változatát is. A zsírosabb változatot a reszelt kókuszdió közvetlen összenyomásával nyerik ki, a soványabb fajtát pedig úgy, hogy meleg vízbe áztatják a préselt kókuszdió húsát két vagy három alkalommal, hogy kinyerjék belőle a tejet. A zsírosabb tejet főként desszertekhez és szószokhoz ajánlják, a soványabb változatot inkább levesek készítéséhez. Az európai országokban nagyon ritkán találkozunk a sovány és a zsíros kókusztej megkülönböztetésével, mivel friss kókusztej helyett csak a konzerv vagy dobozos változata kapható. De a jó hír, hogy mi magunk is készíthetünk kókusztejet úgy, hogy a lereszelt kókuszt forró vízzel vagy tejjel átmossuk, ami által az olaj és más aromás vegyületek lebomlanak. A kész italnak kb. 17% körüli lesz a zsírtartalma. Ha a hűtőszekrényben tároljuk, akkor a folyadék tetejére kiül a kókuszzsír, alul pedig egy hígabb, opálos színű folyadékunk lesz, amitől nem kell megijedni, mert ez teljesen természetes a különböző fajsúlyú anyagok kicsapódása miatt és abszolút nem azt jelenti, hogy a kókusztejünk romlott. A kókuszolajat vagy kókusztejet ezután fogyaszthatjuk párolt hallal, nyers gyümölcsökkel, zöldséggel kombinálva. Így jobban dolgozik a gyomor és a tápanyagok is gyorsabban felszívódnak szervezetünkben. Azonban mint mindent, a kókusz fogyasztását sem szabad túlzásba vinni, különösen éhgyomorra. Egy francia barátnőm mesélte, aki nemrég tért vissza 1 hónapos indiai útjáról, hogy amikor Keralában járt, volt a kiránduló csoportjukban egy fiatal nő, aki egész délelőtt kókusztejet kortyolgatott, aztán kb. 2 óra múlva olyan rosszul lett, hogy orvost kellett hívni hozzá!

Kókusztejes brokkoli leves

Volt egy időszak, amikor nem igazán szerettem semmilyen olyan ételt, amiben kókusz volt, de amióta jártam néhány egzotikus országban és vendéglőben, megkóstoltam pár kókusszal készült ételt, mint pl a kókuszos thai levest, a kókuszos tigrisrákot, a sáfrányos csirkecombot kókuszszósszal, a rajongója lettem. A múlt héten készítettem egy brokkolis kókuszkrém levest mandulával, amely szintén bekerült a receptoáromba:

End of January 009Brokkolis kókuszkrém leves pörkölt mandulával

Hozzávalók: 2 ek napraforgó vagy kókuszolaj, 1 fej brokkoli, 1 kk szerecsendió, 1 hegyes marokkói paprika, 2 db sárgarépa, 1 fej hagyma, 1 doboz kókusztej, mandula, 1 db leveskocka

Elkészítése: Az olajban megpárolom a hagymát és a rózsákra szedett brokkolit, az apróra vágott paprikát és sárgarépát, majd egy kanál liszttel vagy keményítővel megszórom. Ezután felöntöm vízzel (kb másfél liter), beledobom a leveskockát és addig főzöm, amíg a zöldségek megpuhulnak, de nem várom meg, hogy szétfőjenek. Ekkor hozzáöntöm a leveshez a kókusztejet és megszórom a reszelt mandula felével, a többit viszont megpirítom. A pirított mandulaforgáccsal és a kókuszreszelékkel megszórva tálalom.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s