A 100 éves receptkönyv és egy kapris tonhal burgonyafánkkal

Posted on Updated on

Ma reggel, amikor a férjem már indulófélben volt, utánaszóltam, hogy még nem is beszéltük meg mi legyen vacsorára? Hát mi más-mondta nevetve mint a szokásos 5 csillagos menü! Köszi szépen,- mondtam erre, -de még mindig nem tudom, hogy mi legyen,-de ezt már csak a magamnak mondtam, mert a férjem, már árkon-bokron túl volt.

Egy óra múlva azonban, amikor már én is a mókuskereket pörgettem a munkahelyemen, hirtelen eszembe jutott nagyanyám burgonyafánkja. Már a gondolatától is éhes lettem. Délután már arra is emlékeztem, hogy mindig gyenge sült húshoz adta köretnek, amihez citromos-sárgarépás mártást készített. Csak vajon hogy kell csinálni, mert ez ugye nem ugyanaz, mint a krokett. Szeretem a kihívásokat, így alig vártam már, hogy hazaérjek. Amikor végre ötkor beestem az ajtón, lerúgtam a cipőmet és a könyvespolchoz rohantam. Hamarosan meg is találtam a nemrég rendbehozott 100 éves szakácskönyvet.

Hogy hogy sikerült? Íme a recept:

Tonhal szték kapri bogyóval, burgonyafánkkal és ropogós zöldségekkel

Hozzávalók a burgonyafánkhoz: 2-4 burgonya főzve, 1 tojás, 100 gr vagy több liszt, 1 dl tej, 2 dkg élesztő, 1 csipet cukor, só és a sütéshez olaj

4 szelet tonhal,  3 ek olaj vagy vaj, só, bors, mustár, (8-10 db) kapri bogyó 1 dl tejszín, 1 ek szójaszósz

1. Főzzük meg a burgonyát héjában. Amikor kész tisztítsuk meg. Futassuk fel az élesztőt az 1 dl tejben a cukor hozzáadásával.

2. Egy tálban keverjük össze a lisztet a sót, a tojást, adjuk hozzá a felfuttatott élesztőt. 3. Törjük össze a burgonyát és adjuk azt is hozzá a lisztes keverékhez. Dolgozzuk jól össze.

4. Forrósítsuk meg az olajat és süssük aranybarnára a fánkokat! (egy evőkanállal adagoljuk egyenként, ha elég helyet hagyunk a fánkoknak maguktól megfordulnak).

Tonhal kapri bogyóval

1. Sózzuk, borsozzuk be a halszeleteket. 2. Olvasszuk meg a vajat és süssük át a sztékek mindkét oldalát, 3 percig, majd vegyük ki és tegyük félre egy tálra.

3. A vajas léhez adjunk hozzá egy kiskanál mustárt és öntsük hozzá a tejszínt meg a szójaszószt. 4. Főzzük 1-2 percig, majd tegyük vissza a halszeleteket a szószba és tálaljuk a fánkokkal meg a párolt vagy sült zöldségekkel.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

